“Пізнай себе — і ти пізнаєш Всесвіт.”
Еріх Фромм
Принципи діяльності практичного психолога:
- індивідуальний підхід;
- цілісність і наступність;
- професійна компетентність та відповідальність;
- доступність соціально-педагогічних та психологічних послуг;
- добровільність;
- людиноцентризм та партнерство;
- конфіденційність;
- науковість та дотримання норм професійної етики.
Функції діяльності практичного психолога:
- діагностично-прогностична,
- організаційно-методична,
- корекційно-розвиткова,
- консультативна,
- просвітницько-профілактична,
- соціально-захисна.
Напрями діяльності практичного психолога:
- діагностика – виявлення причин труднощів у навчанні, соціально-психологічній адаптації; вивчення та визначення індивідуальних особливостей динаміки розвитку особистості, потенційних можливостей в освітньому процесі, професійному самовизначенні;
- профілактика – своєчасне попередження відхилень у становленні особистості, міжособистісних стосунках, запобігання конфліктним ситуаціям в освітньому процесі;
- корекція – усунення виявлених труднощів соціально-психічного розвитку здобувачів освіти, зниження ризиків проблем адаптації до освітнього середовища, схильності до залежностей та правопорушень, різних форм девіантної поведінки та булінгу;
- навчальна діяльність – форма активного співробітництва, направлена на удосконалення, розвиток, формування особистості;
- консультування – багатофункціональний вид індивідуальної та групової роботи, спрямований на вирішення запитів, з якими звертаються учасники освітнього процесу;
- зв’язки з громадськістю – діяльність, спрямована на досягнення взаєморозуміння, співпрацю між окремими особами, колективами, соціальними групами, організаціями, державними органами управління;
- просвіта – формування психологічної та соціальної компетентності учасників освітнього процесу.
У своїй роботі психолог керується Етичним кодексом психолога, основні принципи якого – це прийняття унікальності і цінності кожної людини, індивідуальний підхід, повага та конфіденційність.